23 Kasım 2012 Cuma

YEŞİL MANTO

Bu yıl yeşil ve mor modaymış hanımlar.Bende görür görmez bu yeşil ipi aldım.Kız çocukları için sizlerde manto yapmak istiyorsanız buyrun yapılışına.İlk olarak ölçünüze göre ilmek atıyor ve 4 sıra haroşe yapıyoruz.
Daha sonra iki yanlarda istediğiniz ölçülerde haroşe bırakarak düz örgüye geçiyoruz.Böylelikle yaklaşık bel yerine iki parmak kala iki adet düğme iliği acıyoruz
Daha sonra bel yerini iki parmak geçmişken örgümüzü bitirme işlemi yapıyoruz fakat düğme iliği actığımız yerdeki haroşeleri kesmiyor bir ipe geciriyoruz... ilmekler kaçmasın diye
resimlerdende anlıyacağınız gibi böylelikle mantomuzun alt bedeni tamamen bitmiş oluyor.Daha sonra bedenin arka kısmını aynı bir kazak baslar gibi ilmek alarak başlıyoruz örmeye.kol kesimini yaparak bitiriyoruz.daha sonra ön bedeni örüyoruz.ipe taktıgımız düğme deliği açtığımız bedenide yeniden şişe alıyor ve aynı işlemi devam edıyor istediğimiz aralıklarlada düğme iliklerini açıyoruz.
Ben model olsun diye (A) pile yaparak örmeye devam ettim.Daha sonra kolları örerek diktim ve bu kroveze manto ortaya çıktı
Tabiki üzerini süslemek zevkinize kalmış.Ben düğmeleri yeteri kadar süslü seçtiğim için sade bırakmayı tercih ettim.Yanına birde şapka fena olmadı hani)))Yapacak arkadaşlarıma kolay gelsin diyorum

3 yorum:

  1. çok şeker... ben de bu tarz pileli bir manto ördüm yeğenime kısa zaman önce...

    YanıtlaSil
  2. Elinize sagliq cox gozel olub / Konul

    YanıtlaSil
  3. Cok güzel bir model ellerine saglik ,iznin olursa bende öreyim yegenime.

    YanıtlaSil